Puedo ablar español un poquito - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu Puedo ablar español un poquito - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu

Puedo ablar español un poquito

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Augustus 2012 | Venezuela, Puerto La Cruz

Hallo allemaal,
daar ben ik weer.
Ik heb me dagboek maar even meegenomen naar het internetcafe,
want we doen zoveel dat ik het allemaal niet meer bijhou.

Het is nu Augustus dus onze naam doet eindelijk eer aan: August Travelling Classroom. We hebben nu veel spaanse lessen gehad en ik kan zowaar wat spaans. De lessen gaan zo; What is I need? Necesito. What is I need to pay? Necesito pagar. What is I need to pay appels? Necesito pagar manzanas.
Het werkt heel goed en het gaat heel snel! Op school heb je in 1 jaar drie tijden, en hier is het drie tijden per twee dagen. Heel veel om te onthouden maar het gaat wel een beetje. Gelukkig oefenen we samen veel en kan je ook een beetje praten met de kokkin, als je meehelpt met koken. Diit moeten we overigens 2 keer in de week doen. Of sochtends of savonds. Het is dan dingen schoonmaken of snijden of iets dergelijks. De spaanse les is trouwens heel leuk. Ik zit met Sandra Betty en Rebecca. Ik had laats gewoon de slappe lach en kon maar niet stoppen, heel stom haha.
We hebben al kayakles gehad. Dat hadden we gisteren omdat we zondag vertrekken voor een driedagenkayaktour. We moesten in de kayak zitten en allemaal oefeningen doen. Bijvoorbeeld dat Luis (haha luis), een van de medewerkers van de lodge, ons omdraaide in de kayak en dat we drie keer moesten tikken en dat hij ons dan weer omdraaide. Was best te doen. Ik ga waarschijnlijk met Betty in de kayak, maar dat zien we morgen wel.
Voor pa en irene en andere hoogtevrezers: Ik heb een klimmuur beklommen helemaal tot de top. Het was doodeng maar we moesten oefenen voor het abseilen van de waterval.Ik kwam wel enigszins emotioneel naar beneden maar voor hoogtevrezers is het doodeng. Je moet overigens flink flexibel zijn voor die muur dus me spieren zijn nu drie km langer.
We doen elke ochtend eerder opstaan om te sporten. We zijn al een paar keer gaan hiken en zwemmen. Behalve vanochtend want we hadden echt geen zin, dus ging ik maar weer liggen in mijn oh zo comfortabele hangmat. Het valt wel mee hoe erg die liggen maar oh god wat snak ik naar een bed. Bij deze heb ik ruuds vraag beantwoord: het meeste mis ik een bed. Als goed is krijgen we een upgrade als de LEAP group weggaat (stelletje engelsen en schotten). Overigens mis ik ook wel een lekker bakje chips savond. Over chips en eten gesproken, ik ben gewoon nu al afgevallen. Wat, ma, dat ik aan zou komen? mijn spijkerbroekje doe ik alleen aan als ik een bikini aan heb omdat tie gewoon zo laag zit nu.
De tijd gaat trouwens echt heel langzaam: niet dat het saai is, integendeel. We doen gewoon zooooveel op een dag dat het lijkt alsof we hier al een maand zijn.
We zijn pas naar een andere playa gegaan. Het koste 5 Bs om daar te komen wat belachelijk was want het was echt 1 minuut met de bus. Het was een mooi strand met lichtblauwer water en cocktails. Heel gezellig.
Elke avond is ook heel gezellig. We halen Rum en cola en maken Cuba Libre. Laatst waren we allemaal erg dronken geworden maar het was heel grappig. Ik zette mijn ipod op de speakers en we gingen gewoon allemaal dansen en drankspelletjes doen. Vervolgens in je hangmat te stappen is dan geen pretje, geloof me. Ik heb dan ook eerst een halfuur op de kluisjes gezeten terwijl ik aan een fles water zat te lurken.
Als avondeten hebben we tot nu toe gehad: Rijst met kip, Pasta Napoli, Ensalada en Suiss National food. 1 augustus is een belangrijke dag in Zwitserland dus hadden de zwitsersen wat gekookt.
Ik heb al een Schildpad en een Leguaan gezien. Ik ging voor op de kayak zitten bij Betty en toen zagen we oppeens een Schildpad in het water! De leguaan zagen we zitten in de boom.
Hoe gaat het trouwens met de Olypische spelen? Met ons Epke?
Hier kunnen we geen tv kijken behalve dvds maar daar hebben we geen tijd voor. We doen echt veel.
Het raarste hier is toch wel het venezuelaanse gedrag qua tijd. Je gaat gewoon naar de bus zonder te weten hoe laat tie komt, want hij heeft wel een tijdschema maar houdt zich daar niet aan. Als je afspreekt om 4 uur , kan het half zes worden. En ze blijven toeteren en praten naar ons, maar we negeren ze gewoon.
Toen we aan het zwemmen waren, vroegen we aan mensen op de boot of we er van af mochten springen en uiteindelijk gaven ze ons een gratis boottour. Het was heel gezellig en mooi. uiteindelijk sprongen we nog wel een paar keer van de boot af :)
Ik weet niet waneer ik weer kan schrijven maar dat moet in onze vrije tijd die we dus niet zoveel hebben. Morgen is dus de driedagenkayak tour dus het zal wel eventjes duren!
Ik weet trouwens niet waneer de introductieweken zijn, maar heel veel plezier aankomende studenten!
xxx
ps. ik zet alle fotos op facebook, gaat veel sneller

  • 04 Augustus 2012 - 22:12

    Mama:

    Lieve Leonie,
    Wat een ontzettend leuk verslag!! Oma uit Groningen is nu hier en heeft ook je verslag gelezen. En de foto's Wat geweldig!!! Jij hebt het wel ontzettend naar je zin zie ik wel. Zijn de stroopwafels al op?

    De Olympische spelen zijn fantastisch. We hebben heel veel gezien. Vanavond heeft Ranomi Kromowidjojo haar 3e gouden medaille gewonnen. Marianne Vos heeft ook goud en ook de surfer ligt op goudkoers.

    Veel plezier met je kayaktour. Ben je blij met de handschoentjes??

    liefs,
    mama

  • 05 Augustus 2012 - 08:51

    Papa:

    hoi Leonie,

    het is heerlijk om te lezen en ja als ik zo lees wat je allemaal gedaan hebt, lijkt het wel meer dan een maand dat je daar bent. Wat heb je met de zwitsers gegeten als nationaal eten: kaas zeker. De natuur moet er prachtig zijn en ik ben zeker benieuwd naar de kajak tocht met dolfijnen. Hier in Nederland is het redelijk warm. We zijn begonnen met Ruuds kamer (gisteren heeft mama geschilderd). Oma blijft nog t/m donderdag. Maar ik moet nog even 3 dagen naar oosten van Turkije (vlakbij de Syrische grens, ohoh). Vandaag sta ik nog in de finale in Lepelstraat en speel ik deze week ook bij het Krabbentoernooi.

    groetjes pa

    ps de klimmuur klingt dramatisch voor mij. zelf het simpele trainen. knap van jou, maar wellicht een voorbereiding op een geweldig abseiling door de waterval.

  • 05 Augustus 2012 - 21:26

    Otto:

    Hallo leonie,
    Drankspelletjes klinkt als echt venuzewela. Niet te min ben blij om te horen dat het goed met je gaat. inger en ik lezen je verhalen. Niet vergeten dat als je terug bent je moet weten wat je gaat studeren. Je hebt dus 1 opdracht naast alle pret. Veel plezier. Groeten inger en otto

  • 06 Augustus 2012 - 12:10

    Irene:

    Dagdag leeuwk,

    jaloers jaloers, wat klinkt het daar tof en leuk dat het zo klikt met de andere backpackers! Hier gaat het prima, het weer is zo'n 20 graden bewolkt, heeft iedereen gewoon een bed en gaat het matig met de olympische spelen (3g-1z-4b).

    lufs

  • 06 Augustus 2012 - 15:58

    Marjet:

    Hey Leonie,

    Volgens mij wordt je goed bezig gehouden daar in Venezuela; het is leuk om je berichten te lezen en het is fijn om te horen dat je je kunt handhaven onder water, in een waterval en op een klimmuur.
    Wat is Halsteren toch saai; en zelfs daar woonde je al op een "berg".
    Je zult in alle opzichten wel sterk worden van al die uitdagingen, veel plezier en groetjes van Jos en de rest.

  • 11 Augustus 2012 - 22:01

    Leonie Schrijver:

    Ik ben superblij met me handschoentjes, ik ben trots op nederland en de medailles en Marjet, wat een grappige reactie haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Puerto La Cruz

Leonie

Lang, blond en op reis.

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 22300

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 24 November 2012

Zuid Amerika Reis: Peru

29 Juli 2012 - 27 September 2012

Zuid Amerika Reis: Venezuela

24 November 2012 - 30 November -0001

Zuid Amerika Reis: Ecuador

Landen bezocht: