Año Nuevo! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu Año Nuevo! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu

Año Nuevo!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 Januari 2013 | Ecuador, Quito

We besloten Nieuwjaar boven op de Panacilium te vieren. Dat is het Mariabeeld boven op een heuvel waarbij je heel Quito kan zien!
Als eerst ging ik met Marly wat shoppings doen. Blijkbaar doen mensen hier bij Nieuwjaar zich best versieren; Pruik, Masker, Nepwimpers en nog meer!
Uiteindelijk hadden wij ook nepwimpers gekocht! We wouden meer maar daar waren we iets te lui voor. Wat ook gebruikelijk is tijdens Nieuwjaar is het verbranden van je ouwe zelf, oftewel een pop gemaakt van kranten. Die heten Viajos (lettelijk: Ouden). Marly en ik besloten er dus ook een te kopen, wel een kleintje! Ik keek er naar en het was echt een Oscar, dus we noemden hem Oscar. Hij had een groen hoofd, wat misschien mij een beetje laat denken aan groene Oscar van Sesamstraat. Maar goed, hij heette dus Oscar. We kochten ook nog wat vuurwerk, maar dat is belachelijk duur hier dus we besloten alleen maar 2 vuurpijlen te kopen en wat sterretjes.
Eenmaal terug in het studentenhuis gingen we naar beneden (na de stress van wat-moet-ik-aan natuurlijk) naar de anderen. Om 6 uur vierden we de Nederlandse Nieuwjaar met natuurlijk de gebruikelijk Bohemian Rapsody op de achtergrond en het spuiten van de champagne. Iedereen met drie kussen gelukkig nieuwjaar gewenst, wat heel raar was want afgelopen 5 maanden heb ik alleen maar 1 kus gegeven ipv 3! Uurtje later het Britse Nieuwjaar gevierd en daarna naar de Magic Bean gegaan om wat te gaan eten. Lekker weer Nachos hmmmm!
Daarna hadden we een taxi genomen naar de Panicilium. Om even duidelijk te maken wie WE is: Ik, Marly, Laura, Simone, Heidi en Oscar.
We lieten de Taxi op ons wachten omdat het moeilijk is om terug te komen en dat wil je zeker niet lopend doen want dat is gevaarlijk! De taxirit was helemaal niet saai! Om de 5 seconden kwamen of travestieten of kleine kindertjes verkleed om te vragen om geld. Dat is blijkbaar elk jaar: Mannen verkleden zich als vrouwen, als een grapje natuurlijk. Ook wordt soms de straat dan geblokkeerd door een touw en mag je er pas door als je wat gegeven hebt. Ja, onze taxichauffeur raakte al gauw wat geld kwijt. Ook op de terugweg was dit zo, alleen dan met veel meer kampvuurtjes van de poppen. Eenmaal aangekomen op de heuvel was het veel te koud! Ik had alleen maar een tshirt met lange mouwen aan dus het was flink koud! We hadden wel een prachtig uitzicht over heel Quito met al het vuurwerk! Even later onze pop verbrand, heel triest want Marly en ik waren al aan hem verknocht. Daarna sterretjes gedaan en even later mijn pijl afgestoken! Niet heel spectaculair maar het gaat om het idee. Even om de hoge prijzen van het vuurwerk duidelijk te maken: 5 grondbloemen kostte 3 $, mijn ene saaie pijl was ook 3 $, een mini fontein, maar dan ook echt mini - even groot als een vinger- ook 3 $. Belachelijk, nog duurder dan in Nederland! Maar we genoten lekker van al andermans geld dat de lucht in schoot. Eenmaal terug bij onze buurt, gingen we nog even uit! Toen Mar en ik thuiskwamen nog even een film gekeken, maar toen ze in slaap viel ging ik ook maar naar bed.
Het was een echt leuk Nieuwjaar!
De 1ste niet veel gedaan, maar wel naar The Hobbit geweest met Marly. Jaa dat was een goei!
- Ruud we gaan snel weer alle Lord of The Rings achter elkaar kijken! -
Vandaag ook weer naar me Vrijwilligerswerk gegaan, aangezien die gesloten was tijdens Oud en Nieuwjaar. Was leuk! Gezellig met kindjes gespeeld en voelde me wel nuttig!
Wat nog op het plan staat?:
Vrijdag Cotopaxi beklimmen met Laura
Zaterdag&Zondag naar Baños om lekker avontuurlijke dingen te doen
en dan weer terug naar Quito om me vrijwilligerswerk te doen.

Feliz Año todos!
Liefs,
Leonie

  • 02 Januari 2013 - 22:38

    Monique Gillesse:

    Vanuit het saaie Halsteren ook voor jou de allerbeste wensen van ons allemaal, dikke zoen Monique, René, Sander Andel en Jeroen

  • 02 Januari 2013 - 22:53

    Leonie Schrijver:

    Dankjewel! Aan jullie ook!

  • 03 Januari 2013 - 08:51

    Pa:

    Ja, als je jouw verhaal leest, kan oud/nieuw ook leuk zijn op de evenaar. Arme arme Oscar. Op de foto's te zien, je grote knuffel.
    Wat een prachtige poppen trouwens.
    ps voorzichtig met debeklimming van de Cotopaxi: hij leeft nog!!
    En dan weer naar Banos (bekent om zijn sugar cane production, slecht alternatief voor mais glucose).
    een jaloerse pa!

  • 03 Januari 2013 - 14:01

    Oma:

    Lieve Leonie, wat fijn dat je 'n leuke jaarswisseling hebt gehad.
    Goed dat je maar 1 kusje gaf, ik hoorde op de radio, dat het hier de nieuwste trent is.
    Of die ook doorzet,is de vraag. Ik zou het heel goed vinden.
    Heel veel liefs en èèn dikke knuffel. OMA

  • 10 Januari 2013 - 09:31

    Gea Verkouteren:

    Lieve Leonie Wij wensen je alle goed toe voor het nieuwe jaar en voor nu hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuke dag van. Dukke kus van Peter Gea en de kids.

  • 10 Januari 2013 - 10:14

    Hanneke:

    Hey hoi Leonie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ga je het vieren daar vandaag met al die leuke meiden op de foto?

    Ben je al aan het aftellen? Nog maar een paar weken he.Ben zo benieuwd naar jouw verhalen.

    Geniet nog van de zon daar, en tot gauw.

    Liefs,
    Hanneke

  • 10 Januari 2013 - 19:13

    Oma:

    Hallo lieve jarige Leonie, voel je, je 'n beetje jarig? Nog 'n paar weekjes en we zien we jou weer.
    Leonie,zojuist lees in de libelle dat 2 twee nederlandse dames twee panden hebben in Quito, waar ze 150 straat kinderen opvangen . Villa Ticca heten ze . Heb je er iets van gehoord? Evelien Kremer heet de ene de ander Mariska Versteegh , zijn ook eerst in Peru geweest om het Spaans te leren. Ik moest meteen aan jou denken toen ik las.
    Verder heb ik geen nieuws , veel liefs van mij, OMA

  • 10 Januari 2013 - 19:47

    Blogbeheerster:

    Dat ken ik ja Oma! Een meisje in dit huis gaat er bij werken!
    Dankjullie voor de felicitaties.
    Nieuw reisberslag volgt over Cotopaxi, Banos en me verjaardag!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid Amerika Reis: Ecuador

talenschool en vrijwilligerswerk in Quito

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Van de hoogte naar het water tot het stadje

02 Januari 2013

Año Nuevo!

30 December 2012

Quitohohoho

18 December 2012

¡Buenazo!

10 December 2012

Weekje 2
Leonie

Lang, blond en op reis.

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 22307

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 24 November 2012

Zuid Amerika Reis: Peru

29 Juli 2012 - 27 September 2012

Zuid Amerika Reis: Venezuela

24 November 2012 - 30 November -0001

Zuid Amerika Reis: Ecuador

Landen bezocht: