Halloween in Cusco. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu Halloween in Cusco. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu

Halloween in Cusco.

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 November 2012 | Peru, Cuzco

Ik ben dus aan mijn vrijwilligerswerk begonnen. De eerste dag was eventjes kijken hoe het daar was, gewoon eventjes met de directrice gepraat (hele tijd in het Spaans -trots-). De volgende dag, dinsdag, was dan echt me officiële eerste dag. Er is een ander meisje maar die is er alleen deze week. Ze hielp me een beetje wat we moesten doen en dat is eigenlijk niet zoveel. Gewoon beetje doen wat die meiden doen; breien of potjes schilderen. Ik voelde me daarom nou niet echt 'nodig'. Het meisjesweeshuis is daarbij ook nog is supergroot! Het is gewoon een eigen dorpje op zich, inclusief straat, kerkje, school en eigen speeltuin etc. Tot nu toe vind ik het dan eigenlijk niks, maar ik hoor dat bijna elk vrijwilligerswerk zo 'nutteloos' is. Morgen ga ik weer en zie dan wel wat de toekomst mij brengt. Vandaag is overigens een feestdag, dus geen werk vandaag!
Gisteren was awesome! Het was Halloween! Iedereen leefde er al een tijdje naar toe en zorgde voor een outfit. Sommigen huurden zelf een outfit, maar Sofie en ik sloegen de andere weg in; de lowbudget outfit! Uiteindelijk heel goed gelukt; we gingen als Serial Killers maar dan als Cereal Killers. Met een Cerealbox op ons buik met messen er door heen en wat grappige plaatjes uitgeprint zag het er nog best leuk uit! Anderen gingen als tijger, fee, duivel of gewoon eng. De avond begon met voorstellinkjes, zoals dansen en zingen, en karaoke. Ook hebben we het brood geproefd wat ze hier eten bij Halloween. Een soort kindje als brood, hoewel dat nu best vaag klinkt. Is het eigenlijk ook..
Vervolgens lekker gefeest in Amauta en daarna de stad ingegaan. Na drie verschillende disco's en eventjes gemcd, was het geweldige avondje over.
Overigens was de hele plaza de armas gevuld met kinderen in outfits. Heel cute; kindjes in elmo pakjes, bijenoutfits en sneeuwwitjejurkjes. Allemaal met een pompoentasje om langs de deuren te gaan!
Verder deze week heb ik eigenlijk niet veel gedaan. Meestal gewoon dingen gedaan met de mensen hier. Zondag overigens wel even naar Qoricancha gegaan, een ruïne van de zontempel van de Inca's.
Vanavond gaan we zelf nacho's maken met Guacamole, gehakt en sourcream! Heel veel zin in want ik ben hier echt verslaafd aan geworden!
Dit weekend ga ik met Sofie, Antonia en Philipina naar de Jungle Tambopata. Het is voor vier dagen en drie nachten en het is zo'n tien uur met de bus. We gaan kajakken, tokkelen, families bezoeken en natuurlijk lol maken. Het is daar wel echt een stuk warmer; het is overigens maar 200 m boven zeeniveau.
Heel erg benieuwd naar!
Ik ben van vrijdagavond tot dinsdagavond weg!
Liefs!

  • 02 November 2012 - 08:34

    Pa:

    Nou Cereal killer, ik ben benieuwd hoeveel ontbijtjes je hebt gedood? Je staat er mooi op. Och je vrijwilligers werk lijkt een beetje saai. wellicht krijg je zelf een idee om uit te werken. Wellicht kun je een volleybal team oprichting of hockey (we kunnen wellicht ervoor zorgen dat er hockeysticks komen. misschien leuke speurtochten of het geven van engels. kijk maar eens. Oh ja ook nog even naar Tambopata: ik heb er even over gelezen: prachtig is Amazone gebied en kijk vooral uit naar de Anaconda! Moet prachtig zijn! er zijn ook veel anderediersoorten (apen, papagaaien,,,) en het is er weer lekker warm. Geniet meiske! Hier is echt herfst weer: wind en regenachtig. grtjs pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Zuid Amerika Reis: Peru

talenschool en vrijwilligerswerk in Cuzco

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Chau, mi Peru!

12 November 2012

Jungle & Huacachina

01 November 2012

Halloween in Cusco.

26 Oktober 2012

Mijn Peruaanse integratie

15 Oktober 2012

Sacred Valley
Leonie

Lang, blond en op reis.

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 804
Totaal aantal bezoekers 22303

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 24 November 2012

Zuid Amerika Reis: Peru

29 Juli 2012 - 27 September 2012

Zuid Amerika Reis: Venezuela

24 November 2012 - 30 November -0001

Zuid Amerika Reis: Ecuador

Landen bezocht: