Eerste week Peru. - Reisverslag uit Pisac, Peru van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu Eerste week Peru. - Reisverslag uit Pisac, Peru van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu

Eerste week Peru.

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Oktober 2012 | Peru, Pisac

Hier ben ik dan, in Peru!
Via Lima met een overnachting, met een heerlijk bed, oh god thankyou, ging ik door naar Cusco.
Meteen toen ik aankwam in Cusco, werd ik naar mijn huis gebracht.
Ik ontmoette mijn ´Moeder´, wat meer een ´Oma´ voor mij is, en stond er op dat ik ging slapen om hoogteziekte te voorkomen. Echter kreeg ik eerst een thee Mate de Coca, wat iedereen hier sterk aanbeveeld voor hoogteziekte. Daarna ging ik slapen, en eventjes gekeken op de talen school. De volgende dag was een verschrikkelijke dag. Alleen geslapen, gestaard, gelezen en hoofdpijn gehad van de hoogteziekte. Ja, dat was mijn dipje. Het gevoel van opgesloten zijn, en gewoon toch beseffen dat ik echt een mensenmens ben en dat ik Venezuela toch erg mis. Ik ben ook niet van dat onbekende, onwennige gedoe. Gelukkig is dat nu al een stuk minder.
Maar OH MY GOD, wat een deus zit er in mn huis. Ja ik ben niet alleen in mijn huis. In eerste instantie dacht ik jee gaaf ik ben niet alleen; Savonds lekker kletsen samen, naar de supermarkt gaan weet ik veel wat je hier doet. Toen bleek het geen meisje te zijn, maar een jongen. Okee, leek ook nog prima, mits tie leuk en knap is natuurlijk. Maar nee, wat kwam mijn huis binnen wandelen? Een eersteklas deus, met sokken in slippers, nerveus als tie met me praat dus echt helemaal trillen, eten uit zn mond laten vallen en gewoon niet echt spraakzaam. Fijnnnn. Het ergste is nog dat tie me letterlijk nadoet. Mijn mama gaf me een glas, dus ik zette m op mn placemet. Hij deed precies hetzelfde. Ik pakte mes en vork om me kip te snijden in me soep, want daar begon ik mee. Hij precies hetzelfde. Ik loop weg om wat te gaan pakken en wat denk je? Precies hetzelfde. Oe en hij volgt me overal.. Okee irritant. Maar het positieve probeer ik te blijven zien, en dat is hem gewoon te negeren :) Of althans niet echt me best mee doen om te praten. Gelukkig zijn de andere Nederlanders het met me eens.
Okee genoeg gezeik , verder met me verhaal:
Zondagmiddag was een introduction door de stad, dus het ontmoeten van iedereen. Ze zijn best oud, maar sommigen blijven maar een week dus dat is niet zo erg.
Gelukkig waren er ook een paar Nederlanders waar ik wel goed mee om kan gaan.
Deze week heb ik veel met Lotte en Anne rondgehangen. Elke avond gaan we uit eten en bijna elke avond uit.
We hebben al veel marktjes gezien met Alpacatruien, tassen, armbandjes en alles wat handgemaakt is. Gisteren zijn we naar een Kliniek geweest voor gehandicapte kinderen. Toch wel een goed ziekenhuis, compleet met een gehandicapte die dus is 'vergeten' op te halen.
Ook zijn we naar een Inca museum gegaan, en hebben dus iets over de Inca's geleerd.
De spaanse les is een beetje te makkelijk. Ik heb alles al gehad en voor mij is het dus een beetje herhaling. Wat wel leuk is , is dat we naar een Museum zijn gegaan tijdens de les en gewoon in een lekker restaurantje hebben gezeten tijdens de les om daar ons spaans te oefenen.
Ik heb hier al Alpaca gegeten, eigenlijk heel lekker, en op het menu staat nog Cuy, cavia, maar dat is toch wel een engere opgave dan Alpaca eten.
Ik ben overigens echt verliefd op de Alpacas: een lief pluizebollige dikke llama. So cute. Ze hebben hier overigens een Alpacafarm ergens, waar ik echt heen moet!
Een avond toen we uitgingen, werden we uitgenodigd om onze eigen cocktail te maken. Zelfs die werd gestuurd naar gewoon klanten, waar Lotte en ik dan best trots op waren.
Vandaag ben ik in Pisac. We gaan zo naar een marktje hier, om even een tas te kopen, want wegens moeder heb ik er geen van thuis meegenomen, wellicht wat souvenirtjes en allicht een trui.
Het klimaat hier: in de zon stervenswarm, zodra de zon weg is of zodra er ook maar een klein wolkje voor zit; stervenskoud. Dus je draagt hier echt laag over laag, die je dan om de minuut aan en uittrekt.
Het eten is hier wel lekker hoor! We hebben hier echt goede restaurantjes gevonden voor maar 10 of 20 soles voor een heel menu. Dat is dus 3 tot 7 euro voor: Drinken, knoflookbrood, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Nou dat vind je in Nederland niet hoor. En hier is het ook nog s beter ook! Laatst heerlijk verse Guacamole en verse Nachos gegeten, hmmm.
Okee , wat nog meer? Tja, nog niet heel veel gedaan, want ik wil ook nog wat overhouden voor de komende 7 weken die ik hier heb. Okee vergeleken met Nederland is dit dan wel veel gedaan, maar het is ook nog beetje relaxen.
Volgende week Sacred Valley, wat dan helemaal relaxen wordt, bovendien warmer en we gaan veel dingen bezoeken.
Ik zie daar wel echt naar uit :) We vertrekken morgen, moet nog alles inpakken, ben laat thuis en ik wil vanavond uit... Wordt nog lastig.
Okeee dit was even een snel berichtje om iedereen weer even uptodate te krijgen!
Liefs,
Schrijver

  • 07 Oktober 2012 - 10:24

    Pa:

    Hoi Leonie,

    Weer in een ander mooi land. Veel history je voelt je je al weer helemaal op je gemak. Wat ben je toch een globetrotter geworden! Ik ben erg benieuw naar je verhaal van Secret Valley. De plaatjes die ik al heb gezien prachtig. Wat een mooie gedachten om spaans te leren in zo'n mooie omgeving. Dat is toch maar weining gegeven. Ben je wel een beetje lief voor je deusje thuis. Hij heeft ook wel een beetje recht op een leuk leven in een omgeving die een beetje aardig voor hem is. Veel plezier daar!

    grtjs pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Pisac

Zuid Amerika Reis: Peru

talenschool en vrijwilligerswerk in Cuzco

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Chau, mi Peru!

12 November 2012

Jungle & Huacachina

01 November 2012

Halloween in Cusco.

26 Oktober 2012

Mijn Peruaanse integratie

15 Oktober 2012

Sacred Valley
Leonie

Lang, blond en op reis.

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 22322

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 24 November 2012

Zuid Amerika Reis: Peru

29 Juli 2012 - 27 September 2012

Zuid Amerika Reis: Venezuela

24 November 2012 - 30 November -0001

Zuid Amerika Reis: Ecuador

Landen bezocht: