Weekje 2 - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu Weekje 2 - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu

Weekje 2

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 December 2012 | Ecuador, Montañita

Het weekje begon weer met dit keer Spaanse lessen in de middag. Gelukkig had Marly dat ook, dus konden we lekker dingen samen doen. Samen zijn we gaan shoppen in Quicentro, hoewel ik alleen een sjaal had gekocht wegens het gebrek aan goede broeken en dus weinig combineermogelijkheden. Alsnog leuk dagje, met veel eten! De dag erna zijn we samen naar een andere shoppingmall gegaan waar we een beetje rond hebben gewandeld en een bioscoop hadden gespot! Daar gaan we definetly een keertje heen. Spaanse lessen waren wel prima, op het feit na dat ik bij een jongen in de klas zit die heel erg overenthousiast is, in die manier dat hij gewoon door me heen praat terwijl ik praat en mij gewoon niet laat spreken. Ach ik kom in ieder geval nog genoeg aan woord, maar begon wel een beetje irritant te worden. Me Spaans wordt wel steeds vloeiender, aangezien ik hier veel meer Spaans praat en dus oefen.
Verder was deze week de partyweek voor Quito. Quito was opgericht op 28 November, maar op een of andere manier is de officiele feestdag op de 6e van December. Oftewel feesten, marktjes, concerten todos los dias tussen de 28e en de 6e. Op dinsdag waren we dan ook naar een concert gegaan in een park (La Carolina). Het was gratis en blijkbaar was er ook een beroemde ZuidAmerikaanse band Cafe Tecuba. Voelde echt een beetje als een festival. Op een donderdag, ook in het thema van deze feestweek, gingen we naar Centro Historico van Quito om naar die marktjes te gaan die traditionele snoepjes en eten verkocht. Een snoepje was erg grappig. Het was, of leek, op een zuurtje; stop ik m in me mond, knapte het open en komt er oppeens whisky in me mond terecht! De mensen vonden het erg grappig, wegens mijn reactie. Verder nog een soort oliebol genomen en een soort kippepasteitje in bladeren. Kortom, weer een eetdagje. Ik hoor me moeder al roepen: Groei niet dicht! Ach je moet ook genieten en in shape komen komt dan wel weer in Nederland -hopelijk-.
Okee, what else? Nog uitgeweest op een woensdagavond, wat de avond is in Quito aangezien het Ladies night is en dus een uurtje gratis drank voor ons. Tja daar maken we dan wel gebruik van hoor!
Op vrijdag heb ik dan Rebecca weer gezien. Heel onwerkelijk om elkaar dan gewoon weer te zien in een ander land in ZuidAmerika maar wel echt gaaf! Het voelde totaal niet als 2 maanden dus we voelden onszelf weer helemaal thuis bij elkaar.
We vertrokken vervolgens naar Montanita! Het was in totaal 10 uurtjes maar dat ging zo voorbij!
In me volgende blog vertel ik alles over Montanita maar ik kan alvast een tipje van de sluier oplichten:
Surfen, Zon en Partyen!
Okee en een beetje Spaans leren!
Liefs

  • 11 December 2012 - 08:31

    Pa:

    Hoi Leonie,

    dat je al de whisky in Bonbons ontdekt, nounou. Wat ik ook heel leuk vindt om te lezen is dat je in Quito echt zo'n beetje rondloopt alsof je er thuis bent. Dat voelt wellicht ook zo. Do je ook nog iets met de famillie waar je woont. Ik heb Montanita even opgezocht: mmh. Dat moet geweldig zijn! ik bedoel dus de spaanse school.
    veel plezier nog,
    grtjs pa

  • 17 December 2012 - 19:27

    Mama:

    Lieve Leonie,

    Wat maak je toch allemaal veel mee. Nog een week of zes en dan zit het er weer op. Wat gaat de tijd toch snel! Geniet er nog van en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    liefs,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Montañita

Zuid Amerika Reis: Ecuador

talenschool en vrijwilligerswerk in Quito

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Van de hoogte naar het water tot het stadje

02 Januari 2013

Año Nuevo!

30 December 2012

Quitohohoho

18 December 2012

¡Buenazo!

10 December 2012

Weekje 2
Leonie

Lang, blond en op reis.

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 22306

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 24 November 2012

Zuid Amerika Reis: Peru

29 Juli 2012 - 27 September 2012

Zuid Amerika Reis: Venezuela

24 November 2012 - 30 November -0001

Zuid Amerika Reis: Ecuador

Landen bezocht: