Nog 6 uur. - Reisverslag uit Halsteren, Nederland van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu Nog 6 uur. - Reisverslag uit Halsteren, Nederland van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu

Nog 6 uur.

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 Juli 2012 | Nederland, Halsteren

Nou, het is zover. Over 6 kleine uurtje vertrek ik richting schiphol.
Alles staat al een paar uur klaar en ook de snacks zijn niet vergeten. De sauzijzenbroodjes staan ook paraat om dat vieze vliegtuigvoer te vervangen. Mijn mooie lichtblauwe backpack doet goed zijn werk want alles, ja alles, paste! Het weegt dan wel 15 kilo, oftewel me rug zal het niet overleven.
Een van de dingen waar ik bang voor ben is dan niet voor de criminaliteit, maar eerder of ik dus al die hikes overleef met me rug...
Of ik nerveus ben? Nee, integendeel. Ik ben er best neutraal over en ik zie wel wat me te wachten staat.
Of me moeder nerveus is? Verschrikkelijk. Die staat al afgelopen drie maanden te stressen. Ach, er moet toch iemand zijn die er nerveus over is.
Ik zal er wel komende weken, vooral in Venezuela (spreek uit als: Benezuela), verschrikkelijk uitzien; van afritsbare broeken tot bergschoenen en geen make-up. Het wordt gewoon wormen eten, modderrollen en rotsklimmen. Ook leuk! Gelukkig heb ik wel ervaring met avontuurlijke vakanties en deze vakanties vond ik altijd ook het leukst.
Ik weet wel dat we ook veel uit zullen gaan in grote discotheeks waar de rum goedkoper is dan bier, dus dat komt wel goed ghe ghe :)

Voor degenen die mijn programma nog niet helemaal weten:
8 weken avontuur en spaans in Venezuela
4 weken talenschool in Peru
4 weken vrijwilligerswerk in Peru
4 weken talenschool in Equador
4 weken vrijwilligerswerk in Equador

Niet alleen vanwege mijn achternaam zal ik zoveel mogelijk proberen te schrijven. Eerste paar weken wordt dit wel wat moeilijker denk ik.

Ondertussen is het nog maar 5,5 uur en ben nog steeds niet zenuwachtig. Gelukkig gaan vier van me vriendinnen mee me uitzwaaien op schiphol en dat vind ik echt top. Me vriendinnen zal ik wel het meest gaan missen, iemand hebben waar je gewoon echt mee kan praten. En Wobbe zal ik ook heeeeeeeeeeeeeel erg gaan missen. En de luxe hihi.

Voor alle mensen die ik ken: Niet doodgaan, anders wordt het wel heel lastig allemaal.
Voor alle mensen die gaan studeren: Heeel veel succes en volgend jaar kom ik wel even langs om te feesten!
Voor alle mensen die vwo 6 gaan doen: Haal je stomme examen en dan komen we volgend jaar misschien bij elkaar.
Voor alle andere mensen: succes met wat je ook gaat doen :)

xx


  • 30 Juli 2012 - 18:57

    Lieve Leonie:

    Nou dat was een spannende reis! Je zult in caracas wel een aantal moeilijke uurtjes gehad hebben. Gelukkig is het goed gekomen. Heel veel plezier!!

    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Halsteren

Leonie

Lang, blond en op reis.

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 22308

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 24 November 2012

Zuid Amerika Reis: Peru

29 Juli 2012 - 27 September 2012

Zuid Amerika Reis: Venezuela

24 November 2012 - 30 November -0001

Zuid Amerika Reis: Ecuador

Landen bezocht: