blub - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu blub - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Leonie Schrijver - WaarBenJij.nu

blub

Blijf op de hoogte en volg Leonie

31 Juli 2012 | Venezuela, Puerto La Cruz

Ik ben nu twee dagen in Playa de Colorada en het is warm, oh zo warm! De douches zijn koud maar dat is dus eigenlijk heel fijn.
Ik kwam aan in Barcelona in de nacht, en werd meteen met drie andere meisjes opgehaald door een gammel autootje. Het was een wit kleine auto met letters opgeverfd en onze bagage ging bovenop de auto. Bij elke drempel viel de muziek even uit dus het was behoorlijk gammel. Het verkeer is hier heel anders. Iedereen haalt je rechts in en rijd gewoon door rood. Toen ik aankwam bij de Lodge gingen we eigenlijk meteen slapen in onze hangmat. Het duurde even voordat ik lekker lag, aangezien de klamboe het leuk vond om in me gezicht te hangen. Ik ben niet heel technisch maar het is gelukt om m hoger te hangen.
De eerste dag was beetje hangen. We kregen pannekoeken met fruit als ontbijt en gingen daarna naar het strand. Het water is lauw dus we sprongen er zo in. Om 10 uur hadden we een introductiepraatje en toen kwam ik erachter dat je het toiletpapier in de prullebak moet gooien. Gelukkig was tie niet verstopt geraakt eerder door mij omdat ik dat niet wist hihi.
De andere in mijn groep zijñ: Betti (20) Sandra (25) Katharina (18) Rebecca (23) Justin (old like 28)
Er zijn nog meer mensen in de lodge maar die doen dan voluntary work.
Er zijn vooral Britten en Duitssprekende. De meiden in mijn groep zijn zwitsers en duits en justin komt uit Amerika.
Ik ben de enige nederlander :(
Gek genoeg wordt het nederlands spreken nu al moeilijker. Als ik in mijn dagboek schrijf denk ik in het engels en vertaal ik het naar het nederlands.
Misschien raar dat dat nu al is, maar je spreekt gewoon continu engels.
Mijn spaans is echter bar slecht. Ik kan echt geen woord. De andere kunnen het al best wel maar we hebben nog geen les gehad dus misschien ben ik een wonder in Spaans.Ik weet alleen een paar basis dingen en wat fruit. Over fruit gesproken, we hebben een mango tree in de tuin! Het is echt heel groot en je kan gewoon een mango pakken als je daar zin in heb. Het zelfde geldt voor een ander soort fruit; het ziet eruit als een appel maar de binnenkant is wit ipv geel en met een pit in het midden. Er is ook een avocado tree.
Vanochtend ben ik opgestaan om 5.40. We gingen namelijk onze eerste hike doen die op de berg vlakbij playa colorada is. Ik heb echt niks meer gesport sinds de hockeys seizoen over was dus het was best lastig voor mij. Toen ik eenmaal boven was ben ik gaan zitten in het gras. BIG MISTAKE. Ik zit helemaaal onder de muggen bulten die echt vijf centimeter groot zijn. Het zal bij de Delta nog erger zijn als we daar heen kayakken want twee meisjes kwamen gister daarvan terug en zaten echt onder!
Ik heb nu wel zin om wat te gaan doen, zoals kayakken of spaans leren of hiken (zodra me conditie beter is) want anders hang je zoveel. Typisch Venezuelaans (spreek uit: Benezuelaans) is het om gewoon te hangen in de hangmat en niet te stressen of aan de tijd te denken. De bussen komen hier dan ook gewoon zonder tijdschema.
Vandaag zijn we naar Puerto de la Cruz gegaan. Eigenlijk ben ik daar dus nu. Het is de enige plaats waar we internet kunnen gebruiken en het is een busreis van 45 minuten. In de busreis ging een vrouw tegen ons praten en vond ons gelijk helemaal leuk. Ze gaf ons der nummer omdat ze een restaurant heeft waar we moeeesten eten.
Ik schrijf trouwens heel snel dit, dus let niet op de spellingsfouten en tijdsvolgorde en alles. Ik schrijf gewoon wat in me opkomt haha.
Over twee weken gaan we naar Roraima; de beruchte tafelberg. Het is een 8dagen tour: 1 dag om te oefenen, Drie dagen om naar boven te komen, 1 dag om daar te blijven en twee dagen terug. Daarna gaan we naar Brazilie om een bbq te hebben. Dit weekend gaan we op een driedagen kayak tour. Daar heb ik wel echt zin in.
Over mijn vlucht hiernaartoe: in de vlieguitgen was het prima, gewoon lekker films gekeken zoals Antz (best movie ever), maar op het vliegveld was het gewoon ronduit kut. In Paris de Gaulle moest ik twee uur wachten, en op Caracas rond de zeven uur. In Caracas was het helemaal erg: Ik was bij de gates gekomen zonder langs de douane zijn gekomen of langs het inchecken. Ik moest weer naar buiten en uiteindelijk vond ik het maar het was hell. Bovendien ging me karretje kapot dus moest ik dat ding achterstevoren gaan trekken. Ik leek echt een mongool. Uiteindelijk kwam ik dus goed terecht maar het duurde ds echt 24 uur of misschien wel meer om helemaal op mijn eindbestemming te komen vanaf halsteren.
Ik zal zo snel mogelijk weer wat schrijven als ik internet heb, maar dat kan dus wel een week duren denk ik.
Groetjes aan iedereen.
xx Leonie

  • 31 Juli 2012 - 19:01

    Aan Leonie:

    Hoi Leonie, hartstikke leuk om je verslag te lezen. Wat een fantastische maanden ga jij tegemoet. Lijkt me echt een geweldige ervaring. Geniet er dus maar goed van. We blijven je volgen! Heel veel liefs en een dikke kus ook van Felix, Merel en Isabel.
    Liefs, Margot

  • 01 Augustus 2012 - 10:03

    Irene:

    Superleuk leeuwk!! blijf vooral schrijven :) en eet heel veel mango's en die appeldingen zijn superlekker, ik wil ze ook!! hier zijn ze alleen bijna nergens te krijgen en stervens duur

  • 01 Augustus 2012 - 10:15

    Hoi Leonie:

    Nou nou wat Leuk! al in de eerste week een heel verslag hoe je het daar hebt. Ik vind het heel leuk om te lezen hoe je het daar hebt. Had je geen last van de jetlag? Geweldig wat je allemaal beleeft! Ik hoop dat je lichaam het houd: Hiken, Kanoen en slapen in een hangmat. Geziet maar van al dat mooie. Ook fijn dat je leeftijdgenoten hebt, ook al zijn ze Zwitsers, maar ik weet die kunnen ook gezellig zijn. Zeg ze maar Gruzie!
    grtjes pa

  • 02 Augustus 2012 - 13:03

    Andra:

    Leonie
    Leuk te horen dat je nu al zo enthousiast bent! Geniet maar van alles wat je daar mee mag maken.
    En.... veel foto's doorsturen, dan kunnen we alles met je mee beleven.
    groetjes,

  • 04 Augustus 2012 - 11:19

    Ruud:

    nounou, je hebt al meer geschreven dan ik mijn hele reis.
    klinkt leuk allemaal, fruit met pannenkoeken als ontbijt. wat mis je nu al het meest aan nederland, en wat is het mafst daar?
    v eel plezier,
    Ruud

  • 04 Augustus 2012 - 12:45

    Monique:

    Hoi Leonie,

    Geweldig te lezen wat je al allemaal meegemaakt hebt in één week. Geniet van deze mooie reis en laat maar veel van je horen! Wij blijven je volgen hoor!
    Dikke zoen en groetjes van René, Jeroen, Sander Andel en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Puerto La Cruz

Leonie

Lang, blond en op reis.

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 22304

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 24 November 2012

Zuid Amerika Reis: Peru

29 Juli 2012 - 27 September 2012

Zuid Amerika Reis: Venezuela

24 November 2012 - 30 November -0001

Zuid Amerika Reis: Ecuador

Landen bezocht: